Технологія проблемного навчання


І.
Тема: Синоніміка сполучників і сполучних слів, що зєднують складні сполучникові речення.
Мета: повторити відомості про сполучники і сполучникові слова, що з’єднують складні речення; розвивати вміння правильно й комунікативно доцільно висловлювати власні думки за допомогою використання синонімічних відповідників сполучників і сполучних слів; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.
Тип: урок розширення й поглиблення знань та розвитку практичних умінь.
Обладнання: підручник
Клас: 11
Технологія: проблемного навчання
(фрагмент уроку)

Хід уроку
I. Організаційні моменти
ІI. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
IIІ. Актуалізація опорних знань учнів
Слово вчителя: Перед тим як почати розмову про синоніміку сполучників і сполучних слів, давайте з вами згадаємо правопис сполучників.
Учні згадують, що сполучники можуть писатися разом, окремо та через дефіс
(Разом пишуться складні сполучники, які становлять тісне поєднання повнозначних слів із частками або прийменниками: адже, зате, проте, мовби, неначе…
Окремо пишуться сполучники з частками б, би, ж, не (або ж, а як же, коли  то…) та складені сполучники (дарма що, для того щоб, при цьому…)
Через дефіс пишуться сполучники: отож-то, тим-то, тільки-но, тому-то…
! Сполучники зате, проте, щоб, якби, якщо, які пишуться разом, треба відрізняти від однозвучних самостійних слів, що пишуться з прийменниками та частками)
Вчитель на дошці пише речення та дає завдання. Учні вказують на помилки та виправляють їх.
·         Чи все правильно в реченнях?
1) Як би тут був мій товариш!
якби          разом (сполучник «якби» / однозвучний прислівник «як» + частка «би»)
(Як би краще виконати завдання!)
прислівн. + частка = окремо

2) Зате оповідання його похвалили.
за те         приймен. + вказів. займ. =  окремо
зате          сполучник = разом

IV. Вивчення нового матеріалу


ІІ.
Тема: Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприкметниковими та дієприслівниковими зворотами.
Мета: повторити поняття про складнопідрядні й прості речення з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами; розвивати вміння правильно й комунікативно доцільно висловлювати власні думки за допомогою синонімічних відповідників складнопідрядних і простих речень з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.
Тип: урок розширення й поглиблення знань та розвитку практичних умінь
Обладнання: підручник
Клас: 11
Технологія: проблемного навчання
(фрагмент уроку)

Хід уроку
I. Організаційні моменти
ІI. Мотивація пізнавальної діяльності. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
IIІ. Актуалізація опорних знань учнів
Слово вчителя: Перед тим як почати розмову з приводу нашої теми, давайте згадаємо, що таке дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти, та їх виділення в реченні
Учні згадують, що таке дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти та їх виділення на письмі.
Вчитель на дошці пише речення та дає завдання. Учні вказують на помилки та виправляють їх.
·         Чи правильно розставлені знаки пунктуації в даних реченнях? Чому так? Чому ні?
1) Літа не минули, лиш, втомившись жаром палким, на хвилину заснули.
2) На всі запитання хлопець відповідав, не моргнувши оком.

Не відокремлюється одиничний дієприслівник та фразеологізм із дієприслівником, якщо вони стоять після присудка і відповідають на питання як?
! Але відокремлюються одиничні дієприслівники (без залежних слів)

IV. Вивчення нового матеріалу


Комментариев нет:

Отправить комментарий