Тема: Подвоєння літер внаслідо подовження та внаслідок збігу.
Мета: повторити правили про подвоєння й подовження приголосних; формувати правописні вміння; удосконалювати вміння знаходити й виправлятиорфографічні помилки у писемному мовленні.
Тип уроку: урок формування практичних вмінь і навичок.
Обладнання: підручник, картки із завданнями
Технологія: ігрова
Клас: 10
(фрагмент уроку)
Хід уроку
І. Організаційні моменти
ІІ. Активізація опопрних знань
Щоб перевірити ступінь засвоєння матеріалу, пропонується провести опитування у вигляді гри.
Гра "Знавці"
Учні об'єднуються у дві команди. Учитель розміщує на парті картки з питаннями. Представники команд обирають картки із запитаннями, а після обдумування членами команд даються відповіді на запитання. Перемагає та команда, яка дає найбільше правильних відповідей.
1. Назвіть спрщення д в групах приголосних:
- здн - зн: поїзд - поїзний
- ждн - жн: тиждень - тижневий
- рдц - рц: серденько, сердечний - серце, серцевий
2. Назвіть спрощення т в групах приголосних:
- стл - сл: щастя - щасливий
- стн - сн: область - обласний
3. Назвіть спрощення к в групах приголосних:
- зкн - зн: бризкати - бризнути
- скн - сн: тиск - тиснути
4. Назвіть спрощення л та р в групах приголосних:
- слн - сн: масло - масний
- рнц - нц: чернець - ченці
5. Назвіть винятки слів, які не підлягають спрощенню (кістлявий, пестливий, хвастливий, шістнадцять, хворостняк / ! надкісниця)
6. Коли спрощення не позначається на письмі:
- у запозичених словах: баласт - баластний, контраст - контрастний;
- у групах стч і стц: артистка - артистці, артистичний
Комментариев нет:
Отправить комментарий